پیام

هیچ کس جز خود ما مسئول بدبختی و خوشبختی های ما نیست

۸/۰۲/۱۳۸۸

راه کارهای عملی دیگر در مقابله با افسردگی

1. پرهیز از تنها ماندن.

2. شرکت در تفریحات، گردشها، ورزشها و بازیهای جمعی.

3. انجام کارهایی که زود به نتیجه می رسد.

4. مطالعه تاریخ اقوام و ملل، فراز و نشیب زندگی آنان.

5. برنامه ریزی صحیح با استفاده از کمک افراد دارای صلاحیت.

6. بالا بردن سطح مطالعه.

7. پرهیز از بیکاری.

8. دقّت در انتخاب ها.

9. شناخت هدف از زندگی.

10. پرداختن به امور هنری مانند خطاطی، نقاشی و .... طبق استعداد خود.

11. خودداری از حضور در محیط های آلوده به انحرافات اخلاقی و گناه آلود.

12. وضو داشتن و تجدید وضو در طول روز.

13. محاسبه در پایان روز و مقایسه با روزهای گذشته.

14. فکر نتوانستن را از سر بیرون کنید.

15. عرضه و ارائه تواناییهای علمی و عملی خود به دیگران و استفاده از آنها در جهت خدمت به مردم.

16. امید داشتن به آینده.

17. نترسیدن از شکست و توجه به طبیعی بودن شکست ها برای همة انسانها.

18. مطالعه و توجه به شکست های شخصیت های مطرح تاریخ.

19. شناسایی نقاط قوّت جسمی و روحی، زیباییهای ظاهری و توانایی های باطنی.

20. توجه به اختلاف بین انسانها و مقایسه نکردن خود با دیگران.

21. در صورت شکست در یک کار یا رشته یا حرفه، پرداختن به امور دیگر.

22. همنشینی با افراد موفّق.

23. پرهیز از قضاوت عجولانه.

24. توجّه و اهتمام به انجام وظیفه به جای اندیشیدن به شکست یا پیروزی.


منبع:سایت اندیشه قم


۲ نظر:

همیاران ساری گفت...

سلام
ما با هم همکاریم
خوشحال میشیم به ما سر بزننید

ناشناس گفت...

سلام به همه دوستان و مدیریت محترم سایت. من 37 سال سن دارم . مدت شش سال است دچار بیماری روحی و روانی شدید گشته ام گویی که دائما باید تحت نظر روانشناس و پزشک متخصص روانپزشکی قرار بگیرم تا الان چندین مورد اقدام به خودکشی داشته ام چندین بار هر دفعه سه الی چهار ببسته قرص را با هم خورده ام تا به این زندگی سخت و دشوار پایان دهم در بیمارستان روانپزشکی به مدت یک ماه بستری شده ام و حتی شش جلسه بهم شوک قوی الکتریکی مغزی وارد کرده اند تا فکر به خودکشی نکنم از طرف دادگاه . و پزشک قاونی هم برایم حکم حجر صادر شده یعنی برای دادگاه اهراز شده که من بیماری افسردگی مزمن و روانی دارم همسرم نیز 9 ساله که دچار اختلالات روانی شده مریضی او بعد از زایمان دختر بزرگم شروع شد او نیز چندین مورد اقدام به خودکشی داشته است و سه بار در بیمارستان های روانپزشکی به مدت سه ماه بستری شده و 14 جلسه به او شوک قوی الکتریکی مغزی وارد کرد ه اند تا افکار خودکشی نداشته باشد حتی موضوع مالی و مریضی من از طریق روزنامه ها به سمع مردم عزیز کشورم رسید و تا حدودی مردم خدادوست با من تماس گرفته و من را هم به لحاظ کمک مالی و هم مشاوره یاری دادند مریضی افسردگی به نظر من سخت ترین نوع بیماری است چون انسان هر لحظه احتمال خودکشی دارند از بین دوستانی که با همسرم در محل های مربوط به همیاری این نوع بیماری آشنا شده اند پارسال یک خانم با طناب دار به زندگی خویش پایان داد من الان از طرف بهترین مشاور تحت نظارت ویژه هستم و هر ماه پیش دکتر روانپزشک می روم تا به نحوی از افکار خودکشی بپرهیزم . در ضمن من یک دختر 9 ساله و یک پسر 4 الی 5 ماهه دارم یعنی هنوز 5 ماهه نشده است در همین ماه مبارک رمضان 92 ساعت 2 شب قصد خودکشی به صورت خوردن قرص را داشتم که اگر صدای گریه پسر شیره خوارم به گوشم نرسیده بود این خودکشی صورت می پذیرفت بعد از آن مشاور روانپزشکی با اختصاص برنامه های ویژه برایم من را تا حدودی کمک و یاری کرده اند لازم به ذکر است من در مدت این 6 سال هیچ کاری نکرده ام و امورات زندگی من با کمک ناچیز از طرف افراد خیر گذرانده شده است این ماه مبارک رمضان سخت ترین ماه زندگیم بوده است چون با زبان روزه ما چون هیچ آذوقه ای نداشتیم یا مجبور به رفتن خانه اقوام جهت خوردن افطاری شده ایم یا روز را بدون افطاری و با شکم گرسنه به پایان رسانیده ایم تا الان چند بار از مسئولین تقاضای کمک کرده ام حتی با نماینده شهرم در تماس بوده ام ایشان هیچ جوابی بهم نداده اند من هم بیکارم و حتی توانایی تصمیم گیری در این رابطه را ندارم و از طرفی هم بچه شیره خوار ما نیاز به تغذیه خوب و حتی شیر مادر را دارد و اگر مادرش چیزی برای خوردن نداشته باشد چطوری به پسرش شیر بدهد ؟ به همه جا سر زده ام تا شاید کمکی به خانواده ام بکنند اما هیچ کمکی نشده است باور کنید گاه گاهی برای خریدن یک پنیر پاستوریزه که قیمتش سه هزار تومان هستش نتوانستم بخرم . دوستان عزیز حرف زیاد است اما وقت کم. تمامی مدارک پزشکی در منزل موجود هست دوستان و برادران و خواهران عزیزم از کسانی که مایل به کمک کردن هستند یا دوستان خیر دارند تقاضا دارم به نحوی خانواده من رو فراموش نکنند حداقل به فکر پسر شیره خوار من باشند برای خودم اصلا نگران نیستم به فکر بچه هایم هستم . شاید با کمک به خانواده ام خداوند درگاه رحمتش را برای کسب کار خوب و مفید برای شما باز کند . به امید چنین روزی.. شماره تماس :.

00989308674072

09308674072